فروشگاه اینترنتی فایلهای آماده رایان ویستا

فروش انواع تحقیق آماده ، پایان نامه ، فایلهای لایه باز اعلامیه ترحیم و ...

طرح توجیهی فراوری و بسته بندی خشکبار


طرح توجیهی فراوری و بسته بندی خشکبار

طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی خشکبار (بهار 1400) آجیل، زرشک و عناب
آجیل و مغزهای خوراكی مانند گردو، فندق و پسته نقش مهمی در تأمین سلامتی بدن ایفا می کنند. این مواد غذایی منابع سرشاری از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند. مطالعات نشان می دهد مغزها یکی از مهمترین منابع غنی از سلنیوم هستند که این ریز مغذی برای تأمین سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری می باشند.

همچنین دارای خواص ضدسرطانی است. با توجه به رتبه برتر كشور ما در توليد بيشتر مغزهای درختی، لزوم توجه بيشتر به موضوع فرآوری و بسته بندی خشکبار برای افزايش سرانه مصرف داخلی و صادرات مطرح می شود.

 

توجه : کلیه محاسبات مالی این طرح توجیهی به روز شده سال 1400 می باشد.
جدول خلاصه مالی طرح توجیهی
موضوع طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی خشکبار (آجیل ، عناب و زرشک)
ظرفیت 1000 تن
تعداد شاغلين 12 نفر
سرمايه كل طرح 40,444,981 هزار ریال (معادل 4 میلیارد و 44 میلیون تومان)
هزینه های ثابت قبل از بهره برداری 2,585,000 هزار ریال (معادل 258 میلیون و 500 هزار تومان)
سرمايه در گردش 11,569,311 هزار ریال (معادل 1 میلیارد و 157 میلیون تومان)
درآمد ساليانه 241,500,000 هزار ریال (معادل 24 میلیارد و 150 میلیون تومان)
متراژ زمین 2500 متر مربع
درصد فروش در نقطه سربسر 50 %
نرخ بازدهی سرمایه 42 %
دوره بازگشت سرمایه 3 سال

ويژگی و خواص مغزهای درختی

مغزهای درختی، ميوه های خشكی هستند كه به طور معمول دارای يک يا دو بذر با پوسته سخت هستند و بيشتر مصرف آجيلي دارند. و به صورت خام، بوداده و خشک مصرف می شوند. مغزهای درختی دارای خواص تغذيه ای مطلوب و سرشار از انرژی و مواد مغذی هستند. از جمله ترکیبات مفيد مغزهای درختی می توان به اسيدهای چرب غيراشباع، پروتئين ها، املاح معدنی، ويتامين ها و فيبرها اشاره كرد.

این دانه های خوراکی سرشار از کلسیم و فسفر هستند که این مواد معدنی به ساخت استخوان ها و دندان ها کمک می کند و نیز منبع سرشار از منیزیم هستند که این عنصر نیز در ایجاد تعادل در عملکرد ماهیچه ها و اعصاب نقش مهمی دارد. همچنین وجود لینولئیک اسید در این دانه های خوراکی می تواند برای حفظ سلامت پوست و ایجاد تعادل هورمونی مفید باشد.

فوايد مصرف خشكبار و آجيل

  • بهبود رشد و تقويت سيستم ايمنی بدن: اين مواد غذايی به سبب داشتن عناصری مانند روی و آهن نقش مهمی در بهبود ايمنی و افزايش مقاومت بدن در برابر بيماريها، بهبود، رشد و نمو و درمان كم خونی دارند.
  • پيشگيری از بيماريهای قلبی و پايين آوردن كلسترول خون : بعضی از انواع آجيل ها به سبب دارا بودن اسيدهای چرب ضروری و ويتامين E احتمال بروز بيماریهای قلبی را كاهش داده و نقش مهمی در تنظيم كلسترول خون دارند.
  • پيشگيری از پوكی استخوان: كلسيم كيی از مواد معدنی مهم برای استخوان های بدن است و در بعضی از انواع آجيل ها به ميزان نسبتاً خوبی يافت می شود.
  • انرژی زايی : آجيل ها دارای انرژی زيادی هستند به طوری كه از تنقلات غذايی با ارزش محسوب می شوند.

اهداف بسته بندی خشکبار

مهمترین هدفی كه در بسته بندی محصولات غذايی مدنظر است افزايش طول عمر نگهداری محصول می باشد. ماده بسته بندی از طريق تنظيم فضای مناسب در داخل بسته با توجه به ويژگيهاي نگهداري محصول زمان ماندگاري آن را افزايش مي دهد. در اين مورد به خصوص هماهنگي بين ويژگيهای ماده بسته بندی و نيازهای نگهداری محصول می بايد فراهم گردد.

اهداف بسته بندی خشکبار

هدف ديگری كه در استفاده از بسته بندی خشکبار مدنظر است، بهبود حمل و نقل، انبارداری و عرضه محصول می باشد. امروزه با پيشرفت تكنولوژی و توليد انبوه محصولات بدون استفاده از بسته بندی، عرضه محصول به صورت عمده فروشي يا خرده فروشی با بازار امكان پذير نيست.

يعني با وجود اينكه به نظر می رسد بسته بندي يک هزينه اضافی را برای توليدكننده تحميل مي كند، اما بايد در نظر داشت بدون استفاده از بسته بندی خشکبار كل هزينه توليد به هدر می رود. در چنين بسته بندی هايی بايد به ايعاد بسته از نقطه نظر قابليت حمل و نقل و عرضه آن توجه شود و همچنين بايد به شيوه زندگی مردم و ميزان مصرف محصولات مختلف در هر جامعه دقت شود.

خشکبار بايد در بسته بندی هايي عرضه شوند كه در صورت نياز در يک يا دو وعده مورد مصرف قرار گيرند. اين موضوع به خصوص در مورد محصولات صادراتي حائر اهميت است. بسته بندي از نقطه نظر جذاب نمودن ظاهر بسته و بازار پسند كردن آن نيز اهميت زيادي دارد. اين جنبه از بسته بندی كردن در بعضي موارد بقيه اهداف كاربرد آن را تحت پوشش قرار می دهد.

در حاليكه توليد كننده هوشيار بايد از اين خطر دوري كند، چرا كه سرمايه گذاری بيش از حد و اندازه بر اين جنبه از بسته بندی نه تنها باعث موفقيت محصول در بازار نمی گردد بلكه شكست آن را نيز موجب می گردد. در اين مورد مي بايستي همواره ميزان سرمايه گذاری انجام شده هماهنگ با محتويات درون بسته باشد چه از بعد اقتصادی و چه از بعد اطلاعاتی كه از اين طرق در اختيار مصرف كننده گذاشته مي شود.

بسته بندي عمل مناسبی برای درج اطلاعات و ارايه اطلاعاتي است كه توليد كننده موظف است در اختيار مصرف كننده قرار دهد. از اين طريق رعايت قوانين و مقررات صنايع غذايی ياری می گيرند. ارايه اطلاعات ممكن است به صورت مستقيم يا غير مستقيم انجام گيرد.

درج اطلاعاتي نظير دستورالعمل مصرف كالا، تركيبات سازنده و ارزش غذايی آن، تاريخ مصرف، تاريخ انقضاء كالا، به طور مستقيم انجام مي شود. در حالی كه برخی اطلاعات به طور غير مستقيم با استفاده از رنگی كه در طراحی بسته بندی خشکبار و سایر محصولات به كار رفته و يا علائم اختصاری كه به طور بين المللی پذيرفته شده به مصرف كننده منتقل می گردد.

به عنوان مثال، رنگ سبز نشان دهنده بی ضرر بودن محصول است. اين موضوع ممكن است به منشا طبيعی و يا گياهی محصول مربوط گردد و يا به فراوری اضافه ای كه جهت استخراج برخی تركيبات مضر در آن محصول به كار رفته مربوط مي گردد.

در هر حال مصرف كننده با ديدن رنگ سبز غالب در بسته احساس مطلوبی مبنی بر بی ضرر بودن آن خواهد داشت. برخی رنگ ها به طور بين المللی برای برخی محصولات پذيرفته شده اند. مانند رنگ قهوه ای يا طلايی برای محصولات با منشا قهوه يا كاكائو.

مهمترين ويژگی های بسته بندی

  • عدم تاثير متقابل سوء، بين محصول و ماده بسته بندی
  • از ديگر ويژگيهايی كه بايد در انتخاب ماده بسته بندی دقت گردد ويژگيهای مكانيكی ماده بسته بندی يعنی مقاومت آن در برابر برخورد ضربه و سوراخ شدگی است.
  • مقاومت حرارتی ماده بسته بندی
  • كم بودن وزن مخصوص ماده بسته بندی
  • از نقطه نظر قابليت مشاهده محتويات درون بسته و جذاب نمودن ظاهر بسته اين مساله امری مطلوب است.
  • نو، سالم، تميز و بدون بوی ناخوشايند.
  • محافظت از رطوبت، زيرا فرآورده های آجيلی خشک بوده، تمايل زيادی به جذب رطوبت دارند.
  • محافظت از اكسيژن به منظور جلوگيری از اكسيداسيون روغن موجود در مغزها و نيز جلوگيری از كپک زدگی
  • محافظت از آلودگيهای محيطی

مرحله خشک كردن و بو دادن

اصول خشک كردن:

درطي خشک كردن ميوه های آجيلی با استفاده از هواي داغ و خشک رطوبت آنها كاهش يافته به حدود 6 – 4 درصد مي رسد. در اين فرایند بايد دما و رطوبت تحت كنترل باشند تا از آسيب حرارتی به ميوه جلوگيری شود. خشك كردن به دو روش سنتی با استفاده از گرمای خورشيد و يا روش صنعتي با استفاده از انواع خشك كن ها مانند كابينتي، نواری، تونلی، سيلويي و غيره انجام می شود.

استفاده از روش سنتي به دليل غيرقابل کنترل‌ بودن شرايط محيطي و آسيب به ماده غذايي، توصيه نمي شود. برای جلوگيري از آسيب حرارتی می توان عمل خشک كردن مغزها را در دو مرحله انجام داد. به اين ترتيب كه در مرحلة اول رطوبت را با سرعت تا حدود 12 درصد كاهش سرعت می دهند و سپس در يک خشک کن سيلويی در زمان طولانی با دميدن هوای گرم آن را به رطوبت مورد نظر می رسانند.

اصول بو دادن يا تفت دادن :

بودادن يا تفت دادن فرايندي است كه طي آن مواد غذايي با استفاده از حرارت مستقيم و بدون استفاده از واسطه هاي حرارتي مثل روغن و آب، خشك و پخته مي شوند. اين عمليات در توسترهاي مخصوصي انجام می گيرد كه با حركت دوراني خود در حين حرارت دادن، مغزها را مخلوط نموده و به اين ترتيب حرارت به صورت يكنواخت به همۀ دانه ها مي رسد.

اين دستگاه ها از جنس استيل ضد زنگ و مجهز به مخزني براي تزريق افزودني ها هستند. افزودني هاي آجيل شامل آبليمو، سركه، نمك، شكر و زعفران است. همچنين در طي فرايند بودادن از مالتودكسترين به عنوان يك روكش دهنده و براق كننده هم استفاده مي شود.

ضمن اينكه اين ماده سبب چسبيدن يكنواخت نمك به سطح آجيل مي شود. فرايند بودادن و برشته كردن باعث بروز مجموعه اي از تغييرات شيميايي در دانه ها مي شود. اين تغييرات مفيد بوده و باعث ايجاد عطر، طعم و رنگ در محصول مي شود.

يكي از مهمترين واكنش هاي اين مرحله، واكنش قهوه ای شدن غيرآنزيمي يا ميلارد 1 است كه طي آن عطر، طعم و رنگ در محصول ايجاد می شود. اما از سوي ديگر واكنش هاي نامطلوبی نيز در طی عمليات بودادن و برشته كردن رخ می دهد كه از آن جمله می توان به اكسيداسيون روغن ها، كاهش قابليت هضمی پروتئين ها، تخريب برخی آمينواسيدهای ضروری و تخريب برخی ويتامين ها اشاره كرد.

همچنين آجيل هاي بوداده داراي مقدار نسبتاً زيادي نمك هستند كه مصرف زياد آن به ويژه براي افراد مبتلا به فشار خون بالا مشكل زا است. يكي ديگر از اثرات زيان بخش فرايند بودادن تشكيل فرآورده سمی و سرطان زا به نام اكريل آميد 2 است كه در نتيجه حرارت دادن آمينواسيد آسپاراژين 3 ايجاد می شود.

پس از اتمام عمليات تفت دادن، مغزهاي آجيلي وارد يک دستگاه خشك كن نواري با نوارهاي مشبک و مرتعش شده و در معرض هوای گرم و خشک قرار می گيرند. حركت ارتعاشی نوار نقاله سبب حذف نمک اضافي از سطح محصول مي شود.

محاسبات انجام شده در طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی خشکبار :

  • براورد هزینه های ثابت ، جاری ، درامدها
  • زمین محل اجرای طرح
  • محوطه سازی طرح
  • ساختمانها
  • شرح مشخصات تجهیزات مورد نیاز طرح
  • تاسیسات طرح (برقی و مکانیکی و سایر تاسیسات)
  • اثاثیه اداری و رفاهی طرح
  • هزینه های قبل از بهره برداری
  • وسائط نقلیه و حمل و نقل طرح
  • تعیین نیروی انسانی مورد نیاز به تفکیک بخش ها و با ذکر تخصص مورد نیاز (تولیدی، غیرتولیدی)
  • مشخصات مواد اولیه و کمکی و بسته بندی تولید (برای هر کدام از محصولات)
  • برآورد میزان مصرف برق ، آب ، سوخت ، ارتباطات و غیره به تفکیک تولیدی و غیر تولیدی
  • تعمیر نگهداری
  • استهلاک
  • بررسی هزینه های متغیر و هزینه های ثابت
  • هزینه های عملیاتی
  • هزینه های غیر عملیاتی
  • سرمایه در گردش مورد نیاز
  • پیش بینی قیمت فروش محصولات
  • پیش بینی درآمد حاصل از فروش محصولات (هزار ریال)
  • صورت سود و زیان طرح فرآوری و بسته بندی خشکبار
  • نقطه سر به سر
  • دوره بازگشت سرمایه


مبلغ قابل پرداخت 50,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 221

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال می‌رسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهش‌های معاصر چیزهای بسیار تعجب‌آوری را می‌گویند، حقایق شگفت‌آور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی ‌انجام ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های ... ...

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27   شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله شفیع آبادی

دانلود رایگان کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله شفیع آبادی

  کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره (مصاحبه بالینی) اثر عبدالله شفیع آبادی کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره ( مصاحبه بالینی ) نوشته دکتر عبداله شفیع آبادی به آموزش مشاوران و روان درمانگران پرداخته و 44 فن مشاوره و روان درمانی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت مشکل در دریافت به ... ...

پاورپوینت پدافند غیرعامل درس 10 آمادگی دفاعی نهم

پاورپوینت پدافند غیرعامل درس 10 آمادگی دفاعی نهم

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت پدافند غیرعامل درس 10 آمادگی دفاعی پایه نهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 27   همراه با پاسخ فعالیت ها     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   بکارگریی تم های متنوع، ... ...

دانلود کتاب صوتی روح تسخیر ناپذیر(سفر به ماورای وجود) مایکل سینگر

دانلود کتاب صوتی روح تسخیر ناپذیر(سفر به ماورای وجود) مایکل سینگر

درباره کتابخلاصه کتاب روح تسخیر ناپذیر از مایکل سینگر برای اون‌دسته از افرادی نوشته شده که تحت‌تاثیر مشکلات روزمره‌ی زندگی هستن؛ برای اون‌هایی که به‌دنبال راهی برای رهایی از زنجیرهای فکری و احساسی می‌گردن و می‌خوان از زندگی در لحظه‌های حال لذت ببرن.این کتاب نگاه خاصی به ... ...

Electric Vehicle Components and Charging Technologies: Design, modeling, simulation and control (Transportation)

Electric Vehicle Components and Charging Technologies: Design, modeling, simulation and control (Transportation)

lectric Vehicle Components and Charging Technologies: Design, modeling, simulation and control (Transportation)   In order to create a reliable, safe and cost-effective electric vehicle with acceptable range, battery charging time, battery life and driving performance, it ... ...

دانلود خلاصه مفید جدال دو اسلام

خلاصه مفید  درس جدال دو اسلام  مناسب آزمون استخدامی  ۸۵ صفحه ... ...

اما آیا این هنر است.pdf

اما آیا این هنر است.pdf

اما آیا این هنر است.pdf مقدمه ای بر نظریه ی هنر   ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نفوذ اجتماعی و کنترل در 14 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نفوذ اجتماعی و کنترل در 14 اسلاید

نظارت اجتماعی (به انگلیسی: Social control) به‌طور کلی به ابزارها و روش‌هایی اطلاق می‌شود که برای وادار کردن فرد به انطباق او با انتظارات گروه معین یا کل جامعه به کار می‌رود. برای روشن‌تر شدن این مفهوم در ذیل به برخی تعاریف ارائه شده توسط اندیشمندان و نظریه پردازان مختلف ... ...

دانلود کتاب صوتی صفت های بایسته یک رهبر

کتاب_صوتی صفت های بایسته ی یک رهبر (21 کیفیتی که مدیران و رهبران به آن احتیاج دارند) #جان_سی_ماکسول / مکسول ... ...

نمونه سوالات مصاحبه وجزوه مصاحبه استخدامی

نمونه سوالات مصاحبه  وجزوه مصاحبه استخدامی

نمونه سوال استخدامی آموزش و پرورش هم به صورت نمونه سوال و هم به صورت جزوه بهترین منبع برای کسانیکه میخواهند در مصاحبه استخدامی شرکت کنند ... ...

دانلود پاورپوینت درس 22 مطالعات اجتماعی پایه نهم حقوق و تکالیف شهروندی

دانلود پاورپوینت درس 22 مطالعات اجتماعی پایه نهم حقوق و تکالیف شهروندی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت حقوق و تکالیف شهروندی درس 22 مطالعات اجتماعی پایه نهمفرمت: پاورپوینت ppt     تعداد اسلاید: 33         پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای     منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی     فونت های استاندارد و ... ...

پاورپوینت تشخيص رکوردهای تکراری با استفاده از آناليز معنايي داده‌های عملياتی

پاورپوینت تشخيص رکوردهای تکراری با استفاده از آناليز معنايي داده‌های عملياتی با فرمت PPTX ودر 56 اسلاید قابل ویرایش قسمتی از متن پاورپوینت تشخيص رکوردهای تکراری با استفاده از آناليز معنايي داده‌های عملياتی فهرست مقدمه •بررسی کارهای گذشته •بررسی مشکلات و ارائه راه‌حل ... ...

دانلود جزوه خلاصه اقتصاد کلان محسن نظری

جزوه pdf اقتصاد کلانمولف دکتر محسن نظریرشته مدیریت ... ...

دانلود پاورپوینت خوانداری تماشاخانه درس اول فارسی پنجم

پاورپوینت خوانداری تماشاخانهدرس اول فارسی پنجم ... ...

جزوه حسابداری مالی دکتر تاری وردی

جزوه حسابداری مالیدکتر تاری وردی ... ...

دانلود جزوه آموزشی حسابداری موجودی کالا

اسلاید آموزشی حسابداري‌‌موجودي‌هاي‌کالامطابق‌با‌استاندارد‌حسابداري‌شماره‌8تهیه کننده : دکتر ابراهیم‌نوروزبیگی ۶۴ صفحه ... ...

کودکی را می‌زنند.pdf

کودکی را می‌زنند.pdf

کودکی را می‌زنند.pdf (گریده ای از مقالات بالینی روان کاوی فروید) ... ...

شهرستان نطنز - بلوار طالقانی - روبروی بانک ملت - فروشگاه رایان ویستا

فایلهای اینترنتی آماده کاملا تست شده و تضمین شده

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما